Negombo ontdekken - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Negombo ontdekken - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Negombo ontdekken

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

24 Juli 2017 | Sri Lanka, Negombo

Na het ontbijt zijn we met Terick naar centrum Negombo gereden en daar in een bootje gestapt. We gingen door het hollandse kanaal richting de zeemond, en daarna de rivier richting meer op. In de boot lekker in de schaduw, totdat we op de punt moesten gaan zitten, het meer bleek slechts 10-20cm diep, en anders liep de boot vast. De wind waait hier redelijk, die zorgt voor verkoeling en er is veel bewolking. We hebben dus onze kokosnoot met watermeloen buiten de boot genuttigd. Verder overal witte reigers, aapjes en een varaan gezien, een vogeltje met blauwe vogels heeft alleen Ol gezien. Terug in hotel uurtje rust en lunch even verdeerop in staart: Petit Restaurant. Om 16u voor een tour door Negombo weer met auto op pad. Via de Heilige Maria kerk, de lokale markt, een tempel voor de intelligentie naar de vismarkt. Daar wordt sardine-ansjovis en kleine tonijn gedroogd op matten in een paar dagen, ivm houdbaarheid. In dozen naar Colombo gereden en daar weer door heel Sri Lanka verkocht. Lekker luchtje, maar werk voor veel mensen. Weer rust en zwembad en gegeten in King Coconut, 10 min lopen.

• 24 Juli 2017 - 19:18

Vonnie:

Veel plezier en ik geniet met jullie mee!!!

• 24 Juli 2017 - 20:56

Anneke:

Leuk zo'n boottocht en dan ook nog zoveel soorten dieren gezien. Ik heb een vogel met blauwe vleugels gevonden. Het is misschien een blauwe ekster, een hele mooie vogel. Gr a