Sigiriya rots Polonnawura - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Sigiriya rots Polonnawura - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Sigiriya rots Polonnawura

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

25 Juli 2017 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Vanmorgen vroeg op, om op tijd de Leeuwenrots te beklimmen. Na 3,5 rijden waren we in Sigiriya. Desalniettemin was het om 11u al vreselijk warm. Een gids op teenslippers huppelde de paar honderd treden op, we moesten er totaal 1200. Via de bad-tuinen liepen we ophoog naar de olifantrots, daarna de leeuwen rots op en via de terugweg langs de cobra-rots. Het was indrukwekkend hoe de koning daar in 18 jaar in het jaar 1000 ofzo zo'n groot complex heeft laten bouwen. Hij had ook wel een mega huishouding, waaronder 500 vrouwen! Onderweg naar Polonnaruwa bij zo'n wegrestaurant voor toeristen gegeten. Het buffet staat al uren klaar, en wij waren de eersten: als dat maar geen buikloop oplevert. We zitten in the Lake hotel, waar bij zonsondergang (wel aan de andere kant) de olifanten komen drinken. Vanmiddag begon t te onweren, helaas geen olifant gezien. Wel lekker gelezen en gezwommen. De twee A's met de tuktuk het dorp nog bezocht, voor teenslippers en zonnebril. Ergens verderop gegeten onder de tl buizen in een witte schuur: weer rijst en curry, en bordje friet met geroosterde kip. Vroeg naar bed.

• 25 Juli 2017 - 19:40

Anneke:

Het zijn wel prachtige rotsen en dan die doodenge trap langs die rots. Je moet geen hoogte vrees hebben. Die koning vroeger liet zich dragen. De olifanten durven niet meer aan zee te komen. Vorige week zijn er twee gered die waren in de sterke stroning terecht gekomen. Ik heb op internet gezien hoe ze gered werden. Het was weer een leuk verhaal. We lezen het met plezier.