Trincomalee dag 2 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Trincomalee dag 2 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Trincomalee dag 2

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

28 Juli 2017 | Sri Lanka, Trincomalee

Om 6 uur al zaten we in ons busje, maar gisteravond al om 9u in hotel, gelukkig weer mooi weer. In Nilaveli op het strand de bus geparkeerd en zijn we in een open boot gestapt. Vol vermogen de oceaan op, op zoek naar dolfijnen. Na een half uur ofzo, misschien 3 km, zag ik de eerste. Maar na een tijdje speuren, kwamen er steeds meer. Ook meer boten trouwens (leek op gamedrive in Afrika als er een leeuw met kleintjes ligt). Wel een super leuk gezicht, een hele groep dolfijnen die dan weer links dan weer rechts uit 't water springen. Onze boot bracht ons daarna naar Pigeon Island, even voor de kust, waar nog een NL stel met baby was. Daar hebben we gesnorkeld tussen het koraal en heel veel kleurige vissen gezien. Ook een schilpad van 80cm en Adriaan zelf een vriendelijke haai van ruim een meter. Halvewege de ochtend lagen er 26 boten die af en aan varen en liep het mini eilandje compleet vol. We hadden het wel gezien alleen ging de tocht terug de motor kapot en met een slakkengang bereikten we de kust. In hotel gedoucht/zwembad gezwommen en even afgekoeld. Voor de lunch naar het huis van de booteigenaar en daar op hun terrasje, afgezet met gaas tegen de kraaien, garnalen, krab, inktvis en een joekel van een snapper gegeten, heerlijk! De warmwaterbronnen vielen een beetje tegen, dat waren 7 vierkante bakken van een meter, waar je in mocht. Het water was lekker warm, maar koud hadden we het met 38g niet. Eef, Adriaan en ik zijn door Terick naar Trincomalee gereden, even winkelen. Zonnenbrand en crackers gekocht, verder is het niet helemaal onze smaak. Daarnaast werd het om 16u weer zo donker, dat we net op tijd in de bus trug waren, voor de stortbui losbarstte. In hotel deed wifi het, dus een engelse thee besteld, die smaakt best als de temperatuur in een keer 10g zakt. Groene thee doen ze hier niet aan en koffie is met veel drap. Diner besteld en gaan we straks nuttigen in ons hotel, wat maar 8 kamers heeft, dus beetje kneuterig

• 29 Juli 2017 - 12:18

Max:

Wat een leuk verslag weer, Eva heb jij de haai nog gezien? Veel plezier met het vervolg van jullie fantastische reis!