Ella - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Ella

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

03 Augustus 2017 | Sri Lanka, Ellakanda

Deze zonnige ochtend zijn we naar Ella Jungle Resort gegaan, niet ver van Ella. Bij een modern glazen pizza restaurant werden we met de jeep opgepikt en naar het resort gereden, over een onverharde weg door de jungle. Het laatste stuk was met een kabelbaan. Heel eenvoudig maar superleuk. De kabelbaan werd aangedreven door een oude jeep-motor, en er was dus een man die de motor startte, en 'm in de eerste versnelling zette en gas gaf. In dit luxe resort, met 20 luxe hutten, kregen we gemberthee en daarna gingen we ziplinen. Na Costa Rica was dit een mini tokkelbaan, maar wel aardig omdat je tussen de takken door ging. Daarna liepen we naar de waterval in diezelfde vallei, waar een bassin was van 3 meter diep. Ol en A2 dus in onderbroek erin, Pien ook met alle kleren aan. Wij hebben er met onze voeten ingezeten. Dat was heerlijk verkoelend en de visjes van 2-5cm begonnen aan ons eelt te knabbelen, dat voelde ook echt als hapjes. Weer met de kabelbaan/jeep omhoog en hotel omgekleed. We kregen een lunchbox en water mee, en vanaf Ella zijn we naar Little Adams Peak gelopen. We hadden gister de app 'maps me' gedownload, dus we konden over het zigzag paadje omhoog en met de trappen naar beneden. Supermooi uitzicht, beetje wind en rondom de vele bergtoppen. Eef en Pien hadden een rustmiddag genomen. Daarna zijn we naar station van Ella gegaan en over het spoor naar de 9 bogen brug gelopen, die bijna 100 jaar geleden door de engelsen gebouwd is. Schijnt dat deze brug als de trein er aan komt één van de meest gefotografeerde dingen hier is. Mooie brug maar de trein had een half uur vertaging, dus hebben we de tuctuc terug naar station genomen, na 3 uur deze dag lopen waren we het zat. De 15 kg was die we gister gebracht hadden was klaar, dus konden we weer in schone kleren een uurtje op de kamer chillen. Eten vanavond in hotel, want morgen weer vroeg op.

• 03 Augustus 2017 - 22:02

Jacqueline:

Hallo allemaal,
    Hier dan eindelijk een reaktie van mij. Wat een avonturen allemaal! Krijgen jullie ook wel eens een dagje rust van de baas? Of moet je dat gewoon maar nemenWel erg leuk om allemaal te lezen. Dikke zoen voor allemaal. Jacqueline