Yala - Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Yala - Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Yala - Unawatuna

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

06 Augustus 2017 | Sri Lanka, Unawatuna

We kregen een heerlijk ontbijt met veel fruit en gebakken eieren en toast. We hadden onze koffers gepakt, maar moesten een half uur wachten op de jeep om ons terug te brengen naar Kishama hotel, waar Terick op ons wachtte. Om 9:00/9:15 zijn we in de jeep gestapt, helaas deed halverwege de benzinepomp het niet meer, of zat er teveel lucht in de toevoerslang. Maar eerst werd er een jerrycan benzine gehaald. We kregen het goed heet in de zon. We belden Terrick om 9:30 of die ons op kon halen, we stonden al op de geasfalteerde weg, niet meer op de dirtroad, maar kregen geen contact op beide nummers. De manager van Wild Trail's Yala en zijn maatje hebben het hotel gebeld waar we afgesproken hadden, maar kregen Terrick niet te pakken. Uiteindelijk was de jeep gefixed en reden we weer, maar bij aankomst troffen we een Terrick die helemaal overstuur was, want we waren een uur te laat en hij wist niet waar we bleven. Ruzie tussen de mannen, allebei heel bang voor een slechte recensie en verlies inkomsten. Jammer dat miscommunicatie de laatste dag met Terrick de dag niet lekker begint.
Na een half uurtje was de stemming weer beter en kwamen we bij het pelgrimsoord van Kataragama, juist deze week is er petahara festival. Het was een gekrioel van boeddhisten, hindoes, moslims en christenen door elkaar. Hele families op een plastic kleed, koken, eten en hangen. We passerden een optocht waar de mensen offers droegen. Gelukkig een halfuurtje later weer in het busje, airco vol aan. We zijn langs de zoutwinning gereden en een nieuw internationaal vliegveld, en verder naar Unawatuna, ons laatste hotel voor 2 nachten, Nooit Gedacht Heritage hotel. Weer erg koloniaals met een groot zwembad en lopen naar de binnendoorstraatjes naar het strand. Tussen de zee en het hotel zit een 15m hoge brede rots, geen zeezicht maar wel tsunami-proof. Afscheid van Terick Madura genomen, een buddha en potje sandalwoodcreme gegeven en fooi! Via de binnenweg naar strand gelopen, cocktail gedronken en even verder op het strand gegeten bij King Fisher, leuk en lekker. Airco aan en heerlijk geslapen.

• 06 Augustus 2017 - 12:04

Vonnie:

Hey lieve Peltjes, wat zien en doen jullie veel! Maar leuk om te lezen, ik ben zelf ook een keer met de trein naar Unawatuna gegaan, in een hotelletje geslapen en op t strand gezeten maar dat is alweer 24 jaar geleden. Have fun kus vonnie

• 06 Augustus 2017 - 16:05

Anneke:

Weer een leuke en spannende belevenis. Ik kan me voorstellen dat jullie chauffeur Terick zich zorgen maakte dat jullie niet op tijd waren. Het hotel nooit gedacht herritage ziet er zeer fraai koloniaal uit. Wat zijn de bedden daar bijzonder opgemaakt. Zo doe ik het nooit. Je ziet een figuur van een deken gemaakt die gymnastiek oefeningen doet. Heel bijzonder. Heel veel plezier en genieten hoor !!! Xxx dior heeft net onder een struik gezeten en zit helemaal vol met stekelnootjes. Ze is van top tot teen gekamd.

• 06 Augustus 2017 - 19:14

Anneke:

Hebben jullie de nederlandse leeuwinnen nog gezien ???? Kampioen. !!!!