Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Unawatuna

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

07 Augustus 2017 | Sri Lanka, Unawatuna

Na het ontbijt hebben we ons door twee tuctucs in Galle bij de ingang van het fort af laten zetten. Op de vestingmuur lopend naar de vuurtoren en de haven. Het was een enorm fort, met Dutch hospital, scholen en diverse kerken. En daarnaast nog heel veel huizen en pakhuizen die nu hotel zijn. Olli was erg gewild bij de locals om mee op de foto te gaan en Pien kreeg blaren van het lopen. Koffie gedronken in Amangalla en even afgekoeld. Toen het fort in, met vele winkeltjes en galeries. Leuke armbandjes voor de meiden gevonden, en tshirt voor Ol, maar geen schoenen voor Pien. Werkelijk iedereen loopt op teenslippers. Er waren erg veel bruidjes voor de foto, maar ook aziatische meisjes die zich lieten fotograferen. Lunch bij Fort Printers, waar we van het zwembad gebruik mochten maken, één van de zeer weinige in het fort. Afkoelen was heerlijk, maar de lunch was ook super. Daarna zijn we buiten het fort naar de locale markt gegaan en hebben 6 hammamdoeken voor €12,50 gekocht voor in La Croix. Met de tuctuc naar hotel en op het strand hebben de jongens ieder 7,5 minuut op de waterscooter mogen sturen. Eef en ik naar de wax-shop: we zien er weer netjes uit. Borrel wilde A graag op de heuvel bij Roof Top Cafe, we konden het niet vinden op map.me, maar dachten dat de tuctuc chauffeur het wel zou kennen. Dat was ook zo bij de ene maar de andere, waar Olli, Eva en ik in zaten wilde ons op een andere berg afzetten, kon geen engels en na 4 keer vragen waren we er nog niet. Uiteindelijk kwam A achter op de brommer ons tegemoet, oef, wat een opluchting. Mooie plek, maar geen eten. Bleek dat we in 5 minuten met trappen weer beneden waren, en vega gegeten bij Jina, prima! In hotel is er een grote groep Srilankezen die luid muziek maken, want morgen begint de Perahare en is het volle maan, dus een week feest, soort bazaar/braderie/feestweek. Hopelijk geen al te onrustige nacht, morgen vroeg naar vliegveld.

• 07 Augustus 2017 - 17:06

Anneke:

Weer een spannende dag. Gelukkig elkaar weer gevonden. Je bent zo verdwaald. Leuke foto's. Geniet ervan !Xxx