Tissamaharamaya - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Tissamaharamaya - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Tissamaharamaya

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

05 Augustus 2017 | Sri Lanka, Ellakanda

Weer om 6 uur vertrokken, maar we raken er steeds bedrevener in, gaan vroeger naar bed en beginnen te snappen dat het prettig is om te starten bij een lagere temperatuur. Na twee uur rijden kwamen we in Udawalawe en hebben we koffie gedronken. Duidelijk was dat we in het meer ontwikkelde deel van Sri Lanka zijn aangekomen: luxere auto's, supermarkt, drankenwinkel met een rij wachtende mensen, vrouwen met blote schouders en kortere rokken. Eindelijk een keer chips, snickers en rode wijn.
Om 9 uur hebben we het voeden van de baby olifantjes gezien, ze kregen een buis aangegeven, die met hun slurf in hun bek stopten, en in een trechter deden de verzorgers kannen melk. Na een volle kan mocht de volgende, sommige olfantjes sloten echter weer aan in de rij, die werden er door verzorgers weer uitgehaald. Het was goed om te zien dat ze daarna weer een heel groot park ingingen, waar ze zelf hun eten moeten zoeken. Een volwassen olifant schijnt 250 kg bladeren en takken te eten, er leek ruimte genoeg voor de kleintjes, zodat ze tzt ook weer op eigen benen kunnen staan.
Vervolgens zijn we naar Yala NP gereden in Tissamaharamaya, bij een luxe hotel door een jeep opgehaald en naar ons tentenkamp gebracht. Een open tent is de receptie, een andere tent de eetzaal. En 4 tenten staan er enigszins vanaf en zijn de slaapkamers. Gelukkig heeft iedere tent een badkamer met douche en wc, maar wifi is in het kamp niet. Wij hebben 3 tenten en er is nog een stel 70ers uit Munchen. Na de lunch hebben we tot 18:30 een safari gedaan in het park. We hebben olifanten, buffels, herten, pauwen, pelikanen, flamingo's, zwijnen en vele vogels gezien. Het park ligt aan de oceaan, heel byzonder dat je door de bush rijdt op zoek naar een luipaard en de golven ziet omslaan van de indische oceaan. Het water was trouwens heerlijk van temperatuur. Helaas hebben we meerdere keren met 26 jeeps in een dubbele rij gestaan, maar geen luipaard gezien. Bij zonsondergang kwamen we weer bij Wild Trail's Yala aan en hebben we geborreld bij het kampvuur, ondanks dat het nog 30 graden was. Pompoensoep, gegrilde kip en banaan toe hebben we buiten tussen allemaal olielampen gegeten, heel byzonder! Het waait gelukkig een beetje, niet meer zo hard als de hele dag, de tent klappert niet erg en de wind geeft toch beetje verkoeling. De douche was nog lauw en Pien en Adriaan leren van de staf klaverjassen, op de Sri methode. Weer een buitengewone dag.

• 05 Augustus 2017 - 14:33

Anneke:

Wat ontzettend leuk om al die wilde dieren te zien. Jammer dat jullie geen luipaarden zagen. Het is weer een heel leuk verhaal. Ik hoop dat jullie goed slapen in de tent. Er staan vast wel luxe boxspring bedden. Als je maar lekker slaapt. We wensen jullie een goede nacht en dromen van alles wat je gezien hebt. Xxx