Kandy-kitulgala - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu Kandy-kitulgala - Reisverslag uit Kitulgala, Sri Lanka van Marjon Pelt - WaarBenJij.nu

Kandy-kitulgala

Door: MP

Blijf op de hoogte en volg Marjon

01 Augustus 2017 | Sri Lanka, Kitulgala

De citytour door Kandy viel een beetje tegen ondanks dat het heerlijk weer wasq, het was zondag en veel winkels hadden de rolluiken naar beneden ivm de jaarlijkse feestelijkheden. Kandy is wel overduidelijk een rijkere stad met een luxere woonwijk en hotels. De tempel met de tand van Boeddha is dicht ivm de optocht en de kapper waar A zo graag naar toe wil ook. Dus hebben we de 2uur naar Kitulgala vervolgd, via een bergweg waar niet harder dan 40 gereden kon worden. Onderweg gestopt voor koffie en fruit (avocado-pomelo-mangosteen). De temperatuur werd merkmaar koeler naarmate we hoger de bergen in gingen, prima! Bij het binnenrijden van Kitulgala werd al duidelijk dat raften hier de grootste activiteit is, er zitten 36 raftverhuurders naast elkaar op de bergweg. Maar wij gingen eerst naar ons hotel, Rafters Retreat. Beetje koloniaals aandoend complex, waarbij de receptie en het restaurant nog in Bridge over the River Kwai te zien waren (1956?). Intussen was er een tropische regenbui begonnen, en onze kamers lagen aan de rivier buiten het hoofdgebouw, dus zijn we eerst maar gaan lunchen: rijst met curry. Omdat we om 15u zouden gaan raften, hebben we in de regen uiteindelijk onze koffers naar de kamers gehaald, een vieze broek en tshirt over bikini aan gedaan en in de jeep gestapt, met zwemvest en helm. Eef kreeg een handdoek om over haar string bikini broekje, omdat we vanaf de weg naar de rivier een tempel passeerden. Na minimale instructie een uur geraft, met vooral de eerste helft een aantal versnellingen en een paar hoogte verschillen van meer dan een meter. Pien vloog van achteren door de boot naar vorenWe mochten ook zwemmend meedrijven in de rivier, dat ging verbazend hard. Een hangbrug en een soort catamaran met 2 roeiers verbindt de ene met de andere kant van de rivier: boeiend. We kwamen uit bij ons hotel, best afgekoeld, maar helaas is hier geen warm water. Bij de meisjes komt sowieso maar een ministraal uit de kraan. Voor het eerst een lang broek en trui aangedaan, maar koud is het niet, wel vochtig. De kamer van de jongens is nog niet afgebouwd, maar we hangen wel met onze open(!) kamer boven de snelstromende rivier. Gelukkig muggenspul bij ons en er hangt een klamboe. Adriaan 2.0 maakt zich zorgen over de herrie die het water maakt. We eten maar hier, ben benieuwd of rijst met curry of een variatie op het menu staat.

• 01 Augustus 2017 - 20:15

Anneke:

Pien, wat een prachtige sari heb je aan. Het staat je je geweldig !!! Ik zie en lees veel spannende avonturen. Xxx